Change of Ships Design (simple)

I am looking at this game and a way to cause the game to be good, fast pace, and make more ships with out actually doing all the work, so the excellent idea came to me last night. please take time to read it all and think about it

 

 

I purpose the following

 

 

The small amount of  Work to be done

Remove the name of each class (interceptor, Fighter, Fighter)

Remove the Tier Assignment to each ships and modules

Add Rank requirements to all ships/modules.

Balance all ships to be near equal, except for the difference of their role.

 

 

 

Each Class will be named

 

Light Ship Class (currently interceptor)

Medium Ship Class (currently Fighter)

Heavy Ship Class (currently Frigate)

 

 

 

Each Class will have 5 types of ship

 

 

Light Ship Class (currently interceptor)

Light Interceptor (tackle)

Assault Interceptor (assault)

Heavy Interceptor (protection)

Battle Interceptor (support)

Command Interceptor (command)

 

Medium Ship Class (currently Fighter)

Light Fighter (Tackle)

Assault Ship (Offense)

Heavy Assault Ship (Defense)

Electronic Attack ship (Electronic Support)

Corvette (Command)

 

Heavy Ship Class (currently Frigate)

 

Frigate (Support)

Destroyer (Logistics)

Cruiser (Assault)

Battle-Ship (Protection)

Command Ship (Command)

 

 

 

Each class will have roles (currently in game)

 

Assault :  Attack Bonus And Missile Capacity Per Synergy Level

Protection : Resistance bonus And Hp Per Synergy Level

Logistics:  Increase Healing  Amount and Energy regeneration Per Synergy Level

Command: Increase resistance and buff range per synergy level

Support : Electronic Warfare gets more range, and reduced cool down per synergy level

Tackle: Increased Speed, and acceleration per synergy level

 

 

note i changed some of the role names to make them better in english

 

 

Balancing the ships.

 

Each ship we should balance into close proximity of each other. Primarily, their differences will not be great, but the following will happen in stats

 

Debuffs 

 

 

Assault :   Lower resistance

Protection :   Lower damage

Logistics:   Lower speed/mobility

Command:  Lower energy regeneration

Support  : lower targeting range

Tackle:  lower energy

 

 

Hp Differences

 

Light Ship Class (currently interceptor)

Light Interceptor (tackle) 5150 hp

Assault Interceptor (assault) 5350 hp

Heavy Interceptor (protection) 5500 hp

Battle Interceptor (support) 5250 hp

Command Interceptor (command) 5450 hp

 

Medium Ship Class (currently Fighter)

Light Fighter (Tackle) 9000

Assault Ship (Assault) 9250

Heavy Assault Ship (Protection) 9750

Construction Ship (Engineer)  9150

Corvette (Command) 9500

 

Heavy Ship Class (currently Frigate)

 

Frigate (Support) 15250

Destroyer (Logistics) 15500

Cruiser (Assault) 15750

Battle-Ship (Protection) 16500 

Command Ship (Command) 16000

 

 

Module Slots

Because of this system, all ships will gain max of mod slots. this will help make the game better balanced.

Truly the uniqueness of the ships will be in the roles they play.

 

 

These stats can be changed, but ideally it will be in this close area.

 

Finished

 

From here we gain 15 unique ships per a race, and 6 unique roles this is a total of 30 unique ships, over 6 roles. , all well suited for the game. no need to change modules, the buffs will give the modules superiority at what they do. Everything will be balance, the only changes that need to be made are balancing ship stats, and t he bonus %. since the ship graphics are already finished, everything will be set.

 

 

 

Я смотрю на эту игру, и способ вызвать игру, чтобы быть хорошим, быстрым темпом, и делать больше кораблей с нашими самом деле делают всю работу, поэтому прекрасная идея пришла ко мне прошлой ночью. пожалуйста, найдите время, чтобы прочитать все это и думаю об этом

 

 

Я целях следующие

 

 

Небольшой объем работы предстоит сделать

Удалите имя каждого класса (перехватчик, истребитель, истребитель)

Удалите уровня Присвоение каждому кораблей и модулей

Добавить ранг требования ко всем судам / модулей.

Баланс всех судов, чтобы быть рядом равны, за исключением разницы в их роли.

 

 

 

Каждый класс будет называться

 

Свет корабль класса (в настоящее время перехватчик)

Средний класс судна (в настоящее время Fighter)

Тяжелый корабль класса (в настоящее время фрегат)

 

 

 

Каждый класс будет иметь 5 типов кораблей

 

Свет корабль класса (в настоящее время перехватчик)

Свет Interceptor (снасти)

Нападение Interceptor (нападение)

Тяжелый перехватчик (защита)

Битва Interceptor (поддержка)

Команда Interceptor (команда)

 

Средний класс судна (в настоящее время Fighter)

Легкий истребитель (снасти)

Нападение судна (правонарушение)

Тяжелый десантный корабль (обороны)

Электронные корабль атаки (Electronic Support)

Corvette (Command)

 

Тяжелый корабль класса (в настоящее время фрегат)

Фрегат (Support)

Destroyer (Логистика)

Cruiser (Assault)

Боевой корабль (Protection)

Командное судно (Command)

 

 

 

Каждый класс будет иметь ролей (в настоящее время в игре)

 

Assault: Бонус атаки и ракетные мощности в пике уровень

Защита: бонус сопротивления и л.с. на пике уровень

Логистика: Увеличение объема лечения и регенерации энергии за Synergy уровень

Команда: увеличение сопротивления и положительный диапазон на уровне взаимодействия

Поддержка: Electronic Warfare получает больше диапазон, а также снижение остыть в синергии уровня

Снасть: увеличенная скорость и ускорение на уровне взаимодействия

 

 

Обратите внимание, я изменил некоторые имена ролей, чтобы сделать их лучше на английском языке

 

 

Балансировка кораблей.

 

Каждое судно, мы должны балансировать в непосредственной близости друг от друга. В первую очередь, их различия не будет большим, но следующий будет в статистику

 

Debuffs

 

Assault: Нижний сопротивления

Защита: Нижний повреждения

Логистика: Нижняя скорость / мобильность

Команда: Нижний регенерации энергии

Поддержка: нижняя дальность лока

Снасть: низкой энергии

 

 

Hp Различия

 

 

Свет корабль класса (в настоящее время перехватчик)

Свет Interceptor (снасти) 5150 л.с.

Нападение Interceptor (нападение) 5350 л.с.

Тяжелый перехватчик (защита) 5500 л.с.

Битва Interceptor (поддержка) 5250 л.с.

Команда Interceptor (команда) 5450 л.с.

 

Средний класс судна (в настоящее время Fighter)

Легкий истребитель (снасти) 9000

Нападение судна (Assault) 9250

Тяжелый десантный корабль (Protection) 9750

Строительство кораблей (инженер) 9150

Corvette (Command) 9500

 

Тяжелый корабль класса (в настоящее время фрегат)

 

Фрегат (Support) 15250

Destroyer (логистика) 15500

Cruiser (Assault) 15750

Боевой корабль (защита) 16500

Командное судно (Command) 16000

 

 

Модуль Слоты

Благодаря этой системе, все корабли будут получать максимальное мод слотов. это поможет сделать игру более сбалансированной.

Действительно уникальность суда будет в роли, которые они играют.

 

 

Эти характеристики могут быть изменены, но в идеале это будет в этой тесной области.

 

Законченный

 

Отсюда мы получаем 15 уникальных кораблей в гонке, и 6 уникальной роли это в общей сложности 30 уникальных кораблей, более 6 ролей., Все хорошо подходят для игры. не нужно менять модули, любители даст модулей превосходство на то, что они делают. Все будет баланс, только изменения, которые необходимо внести балансируют корабль статистику, и он т бонус%. С корабля графика уже закончен, все будет установлено.

Please, don’t use google translate :jerD: It looks awful.

i do it out of respect for Berzinga